TV ETHICS
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O Instituto ETCO começa a veicular na TV a campanha “Valores Éticos”. Produzida pela Central Globo de Comunicação, com direção do cineasta Domingos de Oliveira e locução da atriz Fernanda Torres, a série é composta por cinco filmes, e aborda exemplos de corrupção e falta de cidadania. “Nossa ideia é mobilizar a sociedade por meio de filmes que certamente irão provocar uma reflexão sobre nossa escala de valores frente ao comportamento das pessoas em diferentes situações”, enfatiza Emerson Kapaz, presidente executivo do Instituto Brasileiro de Ética Concorrencial.
During the creation of the films, Domingos bet on people's feeling of indignation to sensitize public opinion. ? I thought about what was unspeakable, and from there, the idea arose to focus on the unethical postures of people in the different segments of citizenship ?, says the director.
In this first moment, the campaign will run for 15 days, and will show examples of behavior of a hard-hitting taxpayer, a civil servant, a supervisor, a doctor and a politician.
According to the director of Central Globo de Comunicação, Luís Erlanger, TV Globo bet on this theme because it believes that it is through the awareness of the population that the country can grow.
Technical Data:
Ethical Values Campaign
Filmes: Sonegador, Fiscal, Funcionário Público, Recibo Médico e Político
Iniciativa: Instituto Brasileiro de Ética Concorrencial
Produção: Central Globo de Comunicação
Direção: Domingos de Oliveira
Locução: Fernanda Torres
See also:
ETCO in the Media: Campaign against 'jeitinho' unites Globo and businessmen
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